Uddannelser:
Interesser:
Træne / Generelt aktiv, Tegne, Sociale aktiviteter, Læse, Udfolde mig kreativt.
Hvis jeg skulle beskrive mig selv, vil jeg sige at jeg meget udadvendt, god til at lytte og så har jeg en masse gåpåmod. Hvis der er en ting som jeg virkelig har lært som selvstændig, så er det at der er ikke noget man ikke kan lære. Jeg har siden starten af min virksomhed, sagt ja til opgaver jeg ikke umiddelbart vidste hvordan jeg skulle løse, men hvor jeg efterfølgende har været vedholdende og fået det til at lykkedes. Altid med et succesfuldt resultat.
Dette har givet mig mod til at prøve nye ting og udvikle mig markant. Jeg er også op til flere gang kommet lang ud over min komfortzone, hvilket jeg synes er fedt og elsker at lære på den måde at lære nyt! Denne arbejdsform er helt klart der hvor jeg har lært mest.
Se mere på mit CV – download via knappen
Mit input til Google Ads Som en del af mit arbejde i egen virksomhed, har jeg haft æren af at drive Google Ads for forskellige virksomheder.
Jeg har her fået praktisk viden om hvordan man opsætter kampagner, laver gode Ads copys, target’er forskellige målgrupper, tracker data og meget mere. Jeg valgte at arbejde med Google Ads, da muligheden opstod i vores virksomhed, og jeg er gået hen og blevet rigtig glad for at arbejde med det. Ideén med at kunne fange den rigtige målgruppe hurtigt og effektivt synes jeg er fedt, og det er noget det kan være sværere med SoMe markedsføring. Ved Goolge Ads sikrer du dig kunder der allerede er en del af buyers funnel, i og med man skal søge efter en given service/ produkt for at få ens ads til at trigger.
Som sagt har læringskurven været utrolig stejl, og jeg har bestemt meget at lære endnu. Mit næste mål er at blive ”100 meter mester” i Ad Copywriting og derefter hvordan jeg bedst muligt præsenterer og forbedre alle mine resultater fra de igangværende kampagner. En ting jeg hele tiden øver, er at skabe de bedst konverterende ads og forbedre klientens quality score fuldt ud i alle keywords. Jeg kender systemet godt og grundigt og kan bevæge mig rundt i det meste af softwaren. Dog vil jeg gerne dykke dybere ned i alle hjørner og virkelig lære alting udenad.
Jeg vil mene at mit niveau er på et godt medium level. Det kan være svært at estimere, da der vil altid være noget nyt man kan lære når det kommer til Google Ads og markedsføring. Heldigvis!
Som en del af min multimediedesigner-uddannelse blev jeg lært op i basale elementer i SEO. Disse har jeg langsomt bygget mere på. I takt med mit arbejde som selvstændig, er interessen for SEO øget og mange kunder efterspørger netop denne kompetence. Derfor har det også været min mission at blive rigtig god til dette. Jeg har derfor set kurser, læst blogindlæg, set videoer og læst artikler som hjælp til at forbedre mine færdigheder indenfor SEO.
SEO er en utrolig bred term og derfor føler jeg altid at der er nyt man kan lære. Jeg har også lært at SEO kan være svært at være 100% ekspert i, da Googles search engine er så stor at ingen nogensinde ville vide alt om den. Med det sagt har jeg bestemt en stærk grundviden indenfor SEO, og ved hvordan man kan gøre Google ‘glad’ og indikere hjemmesider højt. Det er ikke noget man bare lige optimerer på en hjemmesideside, men noget der konstant skal arbejdes på.
Jeg har lært at crawle hjemmesider med Search Console, skrive fængende tekster med masser af Keywords, haft fokus på at holde aktivitet på sider, sørget for god hjemmesidehastighed samt hele tiden sørge for Google kan ‘læse’ siden, f.eks. hvis man tilføjer billede, skal de have beskrivelser. Jeg ved også hvor vigtigt der er at lave æstetiske hjemmeside, som er responsive. At en hjemmeside er pæn spiller dog ikke direkte sammen med SEO, men kan måske give flere besøgende = Som resulterer i højere ranking. Sikkerhed Udover hastighed forstår jeg også vigtigheden i en sikker side. Google registrer bestemt hvis ens side er fejl fyldt og ikke anvender SSL.
Jeg vil altid forbedre min viden og forståelse for SEO. Det er bestemt noget der er bliver mere og mere mit fokus i takt med jeg er begyndt at sætte mig mere ind i organisk og betalt markedsføring.
Jeg vil forbedre mig igennem flere kurser, praktisk arbejde, og generelt bare følge med i Googles Trends, så jeg altid ved hvad der virker.
Det svært at sætte en ”scale” på den viden jeg har indenfor SEO, da det som sagt er svært at kalde sig selv ekspert i en endeløs stor algoritme – Jeg har dog en stærk forståelse for hvad der skal til for at ”ranke” højere. I og med at jeg også arbejder med Google Ads til dagligt, så har jeg derigennem dannet mig en forståelse for hvad der virker i SEM og hvilke keywords der fanger Google og kunderne.
Gennem min uddannelse som multimediedesigner har jeg arbejdet meget i praksis med Userinterface designs og brugervenlighed. Efter uddannelsen var det mit primære arbejde som selvstændig i en lang periode. Jeg har derfor udviklet en stærk forståelse for kontrast, farver, brugeradfærd og brugervenlighed.
Jeg har et stærkt øje for detaljer og går meget op i at det hele spiller. En hjemmeside er ligesom et online CV/ eller profil for mange virksomheder, det er derfor essentielt at alt spillet 100%. En vigtig ting jeg har lært er, at pæne hjemmesider og brugervenlighed ikke altid har noget med hinanden at gøre. Det ene fungerer dog ikke uden det andet. Det er derfor godt altid at brugerteste ens design godt igennem.
Jeg er efterhånden skarp til at lave hjemmesider og designs, som er utrolig intuitive overfor brugerne. Jeg kan samle meget information uden at gøre det uoverskueligt, og gøre det på lidt plads.
Det utrolig vigtigt ikke at kede ens hjemmesidebesøgende og derfor er det også vigtigt de undgår for mange kliks. Dette kan være en udfordring i sær på mobile enheder.
Med over 40 + cases inden for hjemmesider til realle kunder, har jeg udviklet en stærkt evne til at kommunikere med klienter, finde deres behov, og få det formidlet ud online.
Kan også ses på siden “cases”, hvor der også ligger flere cases.
Evne til at tænke et ekstra skridt ud af boksen.
Jeg ser ofte designere der tager UX/UI til helt nye højder og får lavet koncepthjemmesider der ligner noget fra en fantacy film (Positivt ment) – Dette er et niveau der kræver mange års øvelse at nå, men jeg er sikker på jeg en dag kan gøre det samme.
Med det sagt, så ligger jeg på et højt niveau ift. de gennemsnitlige designs man møder i dagligdagen. Her er det ofte brugervenligheden der vægter højst.
Adobe-pakken er helt klart et af mine mest anvendte værktøjer i min værktøjskasse. Jeg bruger de mest primært anvendte programmer fra Adobe og udvikler mig fra dag til dag på dem.
At arbejde med et så stor en software pakke, giver mig en klar fordel når jeg arbejder. Der er ikke begrænsninger i disse apps og workflowet er hurtigt og effektivt, når man kender de forskellige shortcuts i alle programmerne
Mine hverdagstools
Jeg har benyttet mig af Photoshop ved flere lejligheder siden jeg gik i 9 klasse. Det er derfor også blevet et velkendt tool for mig, som jeg benytter i mit daglige arbejde
Jeg har benyttet Illustrator på ugentlig basis siden 2018. Jeg har et stort kendskab til programmet og elsker generelt at arbejde med grafikker derinde.
Blev introduceret til Adobe XD i starten af min multimediedesigner uddannelse, og har benyttet det ugentligt lige siden. Det er et utrolig godt værktøj at have med sig som UX / UI designer, da man blandt andet kan kommunikere opgaver ud til softwarefolk.
Blev introduceret for InDesign under min uddannelse, og forstod hurtigt hvorfor det var meget godt at anvende. Har blandt andet brugt programmet til at lave rapporter igennem mit skoleforløb, men også senere til at lave pris-estimater og fakturaer. Et stærk tool, som jeg konstant udvikler mig mere og mere i.
Lightroom arbejder jeg med, i forbindelse med nogle hobbyprojekter. Jeg elsker dette program da man kan skabe nogle billeder med flotte omgivelser uden at de ser overnaturlige ud.
Softwaren er et af mine 'nye' værktøjer til værktøjskassen, men har vækket stor interesse hos mig. Derfor udvikler jeg mig også hurtigt i det. Her er det selvfølgelige også en fordel at jeg har arbejdet med video under min uddannelse.
Jeg har benyttet mig af After Effect til at lave mindre animationer til export til Premiere Pro. Jeg er også begyndt at tage kurser for at forbedre mig i det.
Adobe er en platform under konstant udvikling og jeg elsker at følge med i dets trends. Der er bestemt altid nye ting at lære når det kommer til de ovenstående programmer. Dog hvis jeg skulle skrive om nogle apps jeg ønsker at blive bedre til så er det klart Premiere Pro og After Effects. Jeg er forholdsvis ny på disse og tager derfor kurser for at forbedre mig i dem.
Generelt synes jeg at mit niveau er højt, da jeg kender til de fleste shortcuts. Jeg kender programmerne og deres genveje, og jeg kendes programmernes funktioner og kan arbejde i dem. Hvis der er noget jeg ikke kender til som jeg skal bruge, så er jeg hurtig til at lære det via nettet og eller mit netværk.
En af mine nyere hobbyer er droneflyvning, som jeg fik interesse for via videoer fra Youtube. Jeg synes mange skød nogle utroligt flotte videoer med drone, og tænkte jeg ville prøve det selv. Interessen har også givet mig mere viden i Premiere Pro, og After effects.
Så længe jeg kan huske, har jeg haft en interesse for at tegne. Jeg tegnede meget i de små klasser i folkeskolen og studerede hvordan skygger og lag kunne give dybder til et billede. Det er helt klar også noget der gav mig en fordel da jeg senere begyndte at arbejde med Photoshop, da jeg hurtigt forstod konceptet i at anvende lag.
Efter folkeskolen opstod der også en interresse i at tegne digitalt, hvilke åbnede op fra helt andre muligheder end hvad jeg normalt kunne gøre med tegninger.